kolmapäev, 31. detsember 2014

2014. aasta suvise kalapüügihooaja kokkuvõte

Spinninguhooaeg sai avatud 1.  mail Võrtsjärvel kui sai Tamme poldri juures nelja paatkonnaga haugi mindud jahtima, kuid 3-4 tundi püüki lõppes sellega, et kellelgi polnud ühtegi võttu. Ilm oli ka ülikehv ning läksime ära hoopis sauna ja grillima.
Nagu viimastel aastatel ikka olen ma käinud peale haugipüügi keeldu Elva jõel. Nagu ka sellel aastal.

11. mail käisin Kristoga ning mina sain 1,665kg, 1,555kg, 0,935kg, 0,920kg ning 8 väiksemat omale landi otsa. Kristol õnnestus kätte saada 1,325kg ja 12 väiksemat haugi ning lisaks üks 310g ahven. Üllatusena sai ta trollides otsa ka kaks latikat (1,1kg ja 1kg), mis jäid selgapidi kummikala otsa.
Minu püütud on kaks suuremat haugi ja ülejäänud Kristo omad.
18. mail käisin ma üksi ning siis sain kummikalaga 1,15kg ning popperiga 2,305kg haugi.
2,305kg oli 2014. aastal minu suurim haug
25. mail läksin isaga Lämmijärvele Räpinasse. Püüdma läksime oma vana koha peale. Sel korral saime kala ainult ussiga. Kokku saime isaga 100 ahvenat 13,2kg. Suurim oli 360g.

30. mail sai õhtul paar tundi Elva jõe ääres Mosinal lanti loobitud. Sain ühe ilusa säina.
Säinas 770g

1. juunil käisin Keeril ja Elva jõel. Järvel proovisin madalast popperiga, kuid ei olnud tulemust. Jõest (Keerist ülesvoolu) sain väikse kummikalaga ilusaid panniahvenad 16tk. Marii sai jõest ka mõned mõõdus haugid (850g ja 800g) ning lisaks ka väiksemaid. Järvest tuli ainult mõni üksik väike haug.
Panniahvenad kokku 2,3kg
5. juunil läksime taaskord Lämmile enamvähem sama koha peale. Sel korral saime mõned ka kummikalareaga, kuid siiski enamus ussiga. Isaga kahepeale 105 ahvenat kaaluga 16kg. Külge hakkasid ka väiksed kohad, mis sai ohtralt tagasi loobitud.

15. juunil käisin Keeril ja Elva jõel. Jõest (Keerist ülessevoolu) sain mõned ilusad panniahvenad ning ühe ilusa roosärje Subwart punniga. Järvest sain ühe 1,51kg haugi.
Haug "kaela" pealt 1,51kg
Roosärg SubWartiga
22. juunil jälle Lämmijärvel ning ikka samas kohas. Kala vaikselt tilkus ning lõunaks oli juba jälle 13kg käes kahe peale. Keskmine kaal ikka seal 150g juures ahvenatel. Reaga sain vast 15 ahvenat - ülejäänud ikka ussiga.

5. juulil ikka Lämmijärvel ning koht sama. Sellel korral oli võtt hõredam, aga kala ilus. Saime nii kummikalareaga kui ka ussiga. Lisaks oli maimu ka kaasa võetud ning selle otsa jäid ka mõned. Kokku kahe peale sellel korral 38 ahvenat - 6,8kg. Isa sai suurima - 485g. Teises paadis sai üks 900g-se.

10. juulil käisin esimest korda spetsiaalselt koha jigitamas Emajõest. Paadi lasksime vette Kavastus Kantsi kõrtsi juurest. Kell oli ~11.45 enne lõunat. Otsisin kajaloodiga huvitava augukoha järsu servaga (gps-KOHA-1) ning panime paadi ankrusse. 15 minutit vast olime püüdnud/õppinud õiget püügitehnikat kui mul kala otsas. Ilus koha - 1,57kg L=54cm. Mõtlesime kohe, et no nüüd hakkame alles kakkume koha välja, aga sittagi. Peale seda sai tükk aega ikka nullitatud - ei ühtegi tonksu kah. Proovisime mitmest erinevast kohast veel, aga ei midagi. Paadikaaslane sai siis ka lõpuks ühe kala otsa - aga see osutus ~1,3kg haugiks. Õhtupoole tulime uuesti oma alguse koha peale tagasi püüdma. Vehkisime seal tükk aega kuni mul kala otsas - ilus koha jälle - 1,54kg L=56cm. Peale seda täielik vaikus. Mõlemad kohad sain Wake Motor Oil 4,5" sirpsabaga. Raskuspea oli 28g. Kasutasin lisa kaheharulist konksu jigipea küljes ning mõlemad kohad olid just selle küljes kinni.
Elu esimene mõõdus koha

Elu teine mõõdus koha

1,57kg ja 1,54kg

Õhtul tuli kodus ka ikka poseerida

15. juulil tulin uuesti kohajahile emajõele. Sellel korral nii hästi ei läinud. Kätte sain küll kolm koha päevaga, kuid need olid tillukesed. Paadikaaslane sai kätte ühe väikse koha ning haugi 900g. Püüdsime paljudest kohtadest kuni Praaga viimase auguni välja. Toksimisi oli veel mõningaid, kuid need võisid ka tillukesed olla.

18. juulil käisin isaga jälle Räpinas Lämmijärvel. Tükk aega otsisime oma punkti piirkonnas kohta kus paremini võtaks. Mul midagi tilkus rea ja ussiga, kuid isal tuli edukamalt täna. Kala saime kokku 10kg. Keskmine seal ikka 150g juures. Isa sai paadi äärest ussiga 585g ning ussireaga 865g (L=42cm) ahvena.

22. juuli hommikul käisin Elva jõel popperiga püüdmas. Viljandi mnt. silla juurest läksin peale. Võtmist väga palju ei olnud. Kätte sain 6 haugi. Üks oli 1,41kg ning ülejäänud tillukesed. Lisaks käis otsas ka mõned ahvenad ning roosärjed ( suuremad 330g, 255g, 245g). Töötas kõige paremini Storm Chug Bug.

24. juulil käisin Keeril eesmärgiga linaskit tabata. Kala nagu liikus püügikohas (mullitas), kuid kätte sain peale mõne tillukese särje veel ühe ~500g latika. Linaskist ei haisugi. Hiljem tegin tiiru teiselpool järvel madalas popperiga. Olid mõned rabamised. Ühe ~kilose haugi sain (c&r) ning lisaks ka roosärgi.

26. juulil sai käidud Peipsil. Varnjast läksime peale. Proovisime alguses mõrvarkivide juures - sealt ühe 400g ahvena sain ussiga. Enne lõunat läksime Praagale Emajõele koha proovima. Mõned tillukesed sain mina. Isa sai ühe natuke suurema ka (705g). Peale lõunat läksime tagasi järvele ja poi juures jäime ussiga püüdma. Õhtuks tilkus ikka kahepeale 6-7kg ahvenaid ära.
Koha Praagalt 705g
10. augustil käisin Keeril jälle linaskit jahtimas. Sellel korral oli püük tulemuslik. Eelmisel päeval tulin ka linaskit püüdma, aga kuna vihm tuli peale, siis jäi ainult sisse söötmise rõõm ning püüda väga ei jõudnud. Päev varem söötmisest oli kasu - kätte sain 4 linaskit (1,45kg, 1,07kg, 1,05kg ja 0,955kg) ja ühe hõbekogre (0,83kg). Kõige suurem saadud linask ning hõbekoger on minu isiklikud rekordid. Püüdsin kahe õngega - ühel söödaks ööuss ja teisel mais.

6. septembril käisin Peipsil isaga. Peale läksime Omedu jõelt. Püüdsime kummikalarea ja pardaõngega, mis oli ööussiga söödastatud. Leidsime kala ning võttis hästi. Kätte saime kahe peale 156 ahvenat kogukaaluga 23kg (keskmine kala 144g).

7. septembril oli ilus soe tuulevaikne ilm ning läksin Mariiga peale lõunat Varnjasse voblerit vedama. Võtsime suuna mõrvarkivide juurde kus oli ees suur laulupidu (paate kõik täis). Leidsime suurema paatide pundi äärest mõrvarkivide läheduses ühs kivise madaliku 150x150m, mida gpsi sügavuste kaardi peal polegi näidatud. Sealt saime kätte kahe peale 15 ahvenat. Kalad olid 150-250g.
Marii eksponeerib oma saaki
12. septembril sai käidud jälle lõunast Varnjas voblerit vedamas. Sellel korral oli paadikaaslaseks Ants. Head kohta ei leidnud kus kala oleks järjest tulnud. Antsul läks mõrvarkivide juures üks suur ahvenakoll paadi juures ära. hiljem liikusime rohkem kaldale lähemale Meerapalu poole kus paar paati püüdsid. Seal mõned ahvenad (150-250g) tilkusid. Ants sai ka ühe 400g-se. Kokku saime ainult 9 ahvenat kahe peale. Mingiaeg tuli maru äikese vihmapilv peale ning sõitsime ära Varnjasse tagasi. Poolel teel märkasime äkki, et mingid kalad hüppavad veest välja. Jätsime paadi seisma ning ümber ringi saja meetri raadiuses hüppasid latikad veest välja. Kirjeldamatu vaatepilt. Kuna vihma hakkas sadama, siis polnud seal aega imetleda.

21. septembril käisin Elva jõel ( Viljandi mnt silla juurest peale) spinnaga. Tegu oli aga kehva päevaga kuna kätte ei saanud midagi ning oli ka ainult paar rabamist.

3. oktoobril oli hea tuulevaikne ilm ning tunne ütles, et nüüd peab minema Varnjasse Peipsile voblerit vedama. Läksin hommikul vara kohe sinna piirkonda kus eelmisel korral Antsuga lõpetasime vobleri püügi. Ei läinud palju aega kui oli esimene ilus ahven otsas. Panin kohe punkti kirja - gps-089VOB. Alguses tuli jutti ühest kohast ilusaid ahvenaid ning siis jäi vaiksemaks. Tegin tiiru ka mõrvarkivide juures kus tiirutasin suure ala läbi - sain sealt ainult ühe ~700g haugi, ühe 200g ahvena ja 800g latika külgepidi. Lõuna paiku läksin tagasi hommikuse koha peale ning vaikselt hakkas jälle ahvenat tulema ning järjest suuremaid kuni lõpuks jälle vaiksemaks jäi ning koju sõitsin.
Kala võttis kõige paremini kahte värvitooni Rapala Jointed Shad Rap-e - punane vähk (RCW) ja tumeroheline ahven (P). Suurimad tabatud ahvenad: 760g, 590g, 490g, 450g, 410g, 405g, 400g, 365g, 330g jne. Kokku 32 ahvenat. Kokku koos latikaga kaalusid 9kg.

4. oktoobril käisin isa ja Tarvoga Peipsil ning sellel korral Omedus. Erilist võttu ei olnud. Hommikul alguses saime kummikalareaga mõned kalad kõik ja pärast oli ainult ussi teema. Ma sain ainult 2 kilo ahvenaid päevaga. Isa ussiõng meeldis kaladele nii hästi, et ta sai kokku 8 kilo ning Tarvo 4kg.
Hommikul oli järvele sõites ilus päikesetõus. Selle nimel tasub nii vara kalale minna.
12. oktoobril käisime Varnjas voblerit vedamas isa ja Harriga. Läksime hommikul kohe oma eelmise nädala punkti (gps-089VOB). Vaikselt hakkas kala tilkuma ning tuli ka ilusaid suuri pätse. Võtmist oli ~10ni, siis jäi vaikseks. Sain ka ühe haugi vobleriga - 1,64Kg L=64cm. Proovisime ka kummikalareaga paarist kohast selle punkti läheduses. Mina sain reaga ühe haugi - 1,805Kg L=66cm. Teised ei midagi. Käisime Mõrvarkivide kandis ka proovimas, kus teised paadid olid. Ma ühe ahvena sealt sain. Tulime tagasi hommikuse punkti juurde, kuid ei ühtegi võttu enam. Mul siis kokku 9 ahvenat ja 2 haugi - kokku 7,5kg. Isa sai 3 ahvenat (suurim 720g) ja Harri 2 ahvenat (suurim 560g). Vobleriga tabatud minu selle päeva suuremad ahvenad: 690g, 620g, 565g.
Siin siis minu ja isa püütud kalad
Värske suitsuahven viib keele alla
18. oktoobril läksime Omedust Peipsile isa ja Tarvoga, kuid oleks pidanud parem koju jääma. Hommikul oli laine järvel suht suur kuigi ilmaennustus seda ei lubanud, päeva peale läks natuke rahulikumaks. Ilm oli aga jäiselt külm ning hakkas kontidesse. Kala ka põhimõtteliselt ei saanud (mina 3 väikest ahvenat ainult). Tiirutasime oma vanad kohad kõik läbi. Sai püütud vobleriga, kummikalareaga, ussiga ja sikuskatega - ei midagi.

26. oktoobril käisin Keeril trollimas. Suurt ei saanud midagi. Ainult mõned väiksed haugid, mis tagasi lasksin.
Katsetasin uut ostetud lanti - ühe lollitas ära.
Rapala BX Minnow Hot Head 10cm/12g

Rapala "kiirabiga" mõne enamasti ikka saab. See kaalus 815g.
1. november. Kuna kripeldas veel sees need Varnjast varasematel kordadel saadud suured ahvenad, siis saigi Harriga püügiretk ette võetud. Hommikul vara kohe platsis oma gps-089VOB punktis, kuid mida polnud see oli kala. Ei ühtegi võttu. Proovisime mõrvarkivide kandis ka. Sealt kogemata siis ühe 150g ahvena sain. Käisime tiiru jõe peal veel enne lõunat koha proovimas - mitte midagi.

8. november oli selle aasta viimane kord kui sai vabast veest kala püütud. Läksin Keerile trollima. Kuna vahepeal oli külmasid ilmasid olnud, siis oli kanal jääs ning tuli natuke paadiga jäälõhkujat mängida. Osad kaldasopid olid ka jääkatte all ning kael ka suures osas jääs. Proovitud sai igasugu erinevaid lante, kuid otsas käis ainult paar väikest hauginolki.