reede, 7. detsember 2018

2017-18 aasta talve jääpüügi hooaja kokkuvõte

2017. aasta lõpp on olnud üle keskmise soojem ja vihmane. Külmakraade on olnud minimaalselt. Siiski on neid niipalju olnud, et nädal enne jõulupühi käisid osad juba ka Keeril väikse järve peal äärtes püüdmas samal ajal kui keskel veel lainetas.
Haanjas on külma rohkem olnud ning seal väikejärvedel jääolud paremad ning mehed püüavad.
Ise ei ole viitsinud ennast veel kuhugi vedada. Peale pühi olid ilmad siin pealegi korralikult plussis ning osadelt veekogudelt uuesti jää ära võtnud.
Õige külm paistab saaabuvat nüüd alles 11. jaanuarist alates kui prognoos näitab hetkel nädalajagu ette miinuskraade ning PPA ka reageeris koheselt sellele:
Pressiteade: Seoses jääkatte tekkimisega Peipsi järvele ja Narva veehoidlale ning nõrgal jääl viibimisega kaasnevale ohule inimeludele on alates 13. jaanuarist jääle minek keelatud, seda nii jalgsi kui mootorsõidukitega.
14. jaanuaril avasin lõpuks oma jääpüügi hooaja traditsiooniliselt Keeri järvel.
Tarvo käis juba eile kaldaääri pidi suurel järvel. Suurem mass kõik olid siis väikesel peal. Täna oli aga suure järve ääred ka mehi täis ja lõpuks liiguti juba ka üle järve. Püüdsin enamus päevast vasakul ääres. Midagi siit sealt tilgutas, aga väiksevõitu enamus. Kokku sain stingeriga ~35 ahvenat, millest 10 tõin koju. Needki suhteliselt tillukesed olid. Kokku 730g ja suurim 110g. Unnad olid ka sees, kuid ei ühtegi võttu. Jääd oli ääres 7-8cm ja sügavama peal 4-5cm.
14.01 Keeri järvel
20. jaanuaril sai juba mindud Peipsi järvele ATV-ga.
Jääolud stabiilsed ja siledad. Jää paksus 15-20cm.
Alustasime püüki suvise "kolli" koha juurest (gps 111). Seal ei ühtegi võttu. Liikusime siis isaga edasi 024 punkti juurde. Seal väikest ahvenat tilkus, kuid muud midagi.
Suundusime edasi eelmise talve ühe parema punkti juurde (gps 013). Seal püüdsime kauem. Väikest ahvenat tuli kõvasti ning sekka viskas ka mõned pannikala moodi, aga üldiselt ikka ei midagi erilist.
Edasi otsustasime piiri äärde samuti eelmise aasta punkti juurde (gps 014) vaatama minna. Seal samuti tuli väikest ning isal ka mõni pannikala moodi.
Päeva lõpus suundusime otsingutele natuke kaldapoole ning paar km piirist kaldapool proovisime ning seal saime isaga mõlemad suurema kala ka kätte. Isal isegi ahven 345g oli. (Järgmisel päeval sai siia punkt 034 sisse pandud gps-i).
Päeva kokkuvõtteks: Koju tõin 10 ahvenat (0,85kg) Nendest ainult 2 normaalset ahvenat (170g mõlemad). Ülejäänud alla 100g ja siis ~40tk täitsa väikseid tagasi. Kala tuli JAK kollasega ja kirvega.
Isal oli pannikalu rohkem - 8tk ja kogukaal 1,17kg.

21.01
Peipsi järv - Varnja
Kauriga kahekesi ATV-ga käisime.
Hommikul liikusime Praaga poole ja Meerapalu suunas otsingutele. Praaga kandis ei leidnud midagi. Rüsi sealkandis oli rohkem kui mujal, kuid kalale pihta ei saanud.
Liikusime edasi gps punkti 141 juurde ning seal oli väikest ahvenat kõvasti all, kuid 100g kanti mõni üksik trehvas.
Lõuna paiku otsustasime, et läheme proovime sealt piirkonnast kus eelmisel päeval isaga käies mõlemad päeva lõpus ühe suurema ahvena kätte saime. Selles piirkonnas täna rahvast laialt oligi püüdmas.
Ise hakkasime ka ohtratele väikestele ahvenatele ka normaalses mõõdud ahvenaid saama. Kauril õnnestus see paremini. Panime siia gpsi punkti sisse( gps 034).
Kala tuli JAK kollase ja  kirvega. Selles kohas kus suuremaid tulema hakkas, seal töötas kirves kõige paremini. Ühe normaalse sain ka horisontaaliga poolest veest.
Kokkuvõtteks: saak: ahvenaid: 17tk 2,1kg. ~50tk väiksemaid tagasi. Suurim 265g. Kaur sai kokku 5,1kg
21. jaanuari ahvenasaak 17tk 2,1kg
27.01.2018
Isaga ATV-ga.
25. jaanuarist alates on olnud kõva sula (3-5 kraadi sooja pluss vihm). Järve jää (paksus ca 20cm) iseenesest ok, aga pragusid on kõvasti tekkinud ja vett ka kohati peal omajagu.
Jätsime auto poe juurde parklasse ja sõitsime järvele Kiriku juurest peale, et siis mööda trassi kaugele minna. Kahjuks aga ei pääsenud ca 2km peal olnud praost üle. Otsisime 4-5km piki pragu ülemineku kohta kuid ei midagi.
Sattusime hoopis sellisesse kohta kus olid jääolud eriti kehvad - mitmed suured lahtised praod ja lahvanduse kohad koos lahtise vee aukudega. Läksime sealt kiiresti tuldud teed tagasi ja suundusime kaldale ligedamalt poolt suunaga Meerapalu poole.
Kala hakkasime saama hästi mõrvarkivide läheduses. Seal väikest ahvenat oli kõvasti ning mul viskas sekka ka pannikalasid. Isal nii hästi ei läinud ja suuremaid tuli mõni üksik. Mina piirdusin täna kirvepüügiga ning see ka toimis.
Päeva lõpus suundusime ca kilomeetri jagu edasi teistele puntidele lähemale ning seal viskas mul ühest august pea järjest 7 ilusat ahvenat. Mõned veel lähedale tehtud aukudest. Lõpetasime püügi 15:30.
Kokku seega sellel päeval mul 25 ahvenat 3,45kg. Suurim 275g. Isal oli 17 ahvenat kastis kogukaaluga 1,5kg. Tal ka suurim tuli sealt lõpust minu august püüdes 275g. Panime sinna gps-i punkti sisse (gps 035).
Järgmisel päeval läks Tarvo samasse kohta ning meelitas välja 3,5kg ahvenaid ning osad olid päris ilusad olnud.
27. jaanuari kalasaak - 3,45kg
03.02.2018
Isaga ATV-ga.
Suundusime hommikul gps 035 piirkonda. Järvel oli udu ning nähtavus suht minimaalne. Püügipiirkonnas oli rahvast päris palju. Kala ka tuli, aga ainult väike. Mõni pannikala mõõtu trehvas.
Käisin ise atv-ga ka piirissaare pool peale lõunat otsingutel, kuid ei midagi. Ühes kohas gps 033 juures ainult sain kõhtupidi kirvega ühe 250g ahvena. Tõenäoliselt seal ikka ahvenat ka rohkem oli, aga ei ühtegi võttu.
Proovisin mitmetest kohtades piirissaare 5m madaliku serva mööda liikudes - täiesti 0.
Kokku seega tõin koju kõigest 8 ahvenat kokku 780g. Isal saak samaväärne. Tarvo oli ainuke kes sai suuremaid rohkem. Sai ühest august neid seal paremini välja meelitada - püüdis suure 7cm horisontaaliga.
Osad ahvenad olid 400+g. Kokku tal mingi 3-4kg. Jääolud stabiilsed (paksus ca 20cm).

10.02.2018
Peipsi järv
Isaga Atv-ga. Mööda trassi liikusime piiri äärde. Seal oli suht suur punt laial alal. Midagi tilkus päev läbi. Sekka viskas ilusaid suuri. Kõige paremini töötas just ostetud Rapala 7cm horisontaal värvikoodiga BG.
Mul kokku 28 ahvenat 3,9kg. Isal kokku 3,5kg. Mul 3 suurimat 380g, 400g, 450g. Isal suurim 475g. Panin gps-i punkti 036.
Jää paksemaks (25-30cm) läinud külmaga ja praod ka kinni ilusti. Lund ka rohkem peal, kuid atv-ga ikka ilusti sõidetav.
10. veebruari kalasaak - 3,9kg
11.02.2018
Peipsi järv.
Tarvoga saaniga Varnjast. püügikoht gps 037.
saak: 48tk 7,85kg
Eelmisel päeval sai leitud piirkond kus oli suurem kala olemas ning nii sinna me uuesti tormasime. Kohe hommikul oli täiesti vaikus, kuid siis hakkas ahven endast märku andma ja tilkuma.
Päeva jooksul oli kaks hetke kui sai auk niiöelda käima aetud. Kahjuks polnud kaamera sellel hetkel töös. Videos on näha ainult ühe võtuaja lõpuriismed - keset tulist võttu pole lihtsalt aega raisata kaamera välja otsimiseks ja käima panemiseks. Suurim ahven oli täpselt 500g, kuid otsas käis ka paar palju suuremat, mis kahjuks otsas pudenesid.
Tegija lant oli teist päeva järjest Rapala 7cm põik (värvikood BG).  Kirvega, milega muidu harjunud püüdma, sain sellel päeval ainult väikeseid. Teised, kes ka samas piirkonnas olid ja püüdsid stingeriga, said põhiliselt ainult väikest ahvenat.
Tarvol ahvenaid sama palju või nõks rohkem pluss 1,5kg luts.
11. veebruari kalasaak - 7,85kg

15.02.2018
isaga ATV-ga Varnjast.
Suundusime püügikohta gps 037. Hommikul oli selge ja külma peaaegu 20 kraadi. Päeva peale läks pilve ja tõusis -8 kanti.
Kala oli täna selles kohas kehva võtuga. Enne lõunat midagi tilgutasin välja (17tk koju suuremaid - 2,2kg. Suurim 220g), aga peale lõunat pani suu nii kinni, et väiksed ka ei tahtnud enam võtta.
Isal läks kehvemini ja sai ainult mõned pannikalad. Oleks pidanud minema mujale otsima.
15. veebruari kalasaak - 2,2kg
17.02.2018
Kauriga ATV-ga Meerapalust.
Hommikul suundusime Piirissaare äärde eilse koha peale kus Kaur kala sai. Täna seal aga ainult väike kala võttis. Suurest ei haisugi. Hiljem liikusime piiri poole ja natuke saarest kaugemale kus ka üks punt püüdis.
Seal kala oli all olemas, aga suurem kala ei tahtnud väga tulla. Ma horistontaaliga 2,5kg 35tk tõin koju. Üks oli üle 200g. Teised ikka suht kribud. Kauril natuke rohkem. Polnud vist võtupäev. Järgmisel päeval oli kuulduste järgi jälle tulnud seal piirkonnas hästi.

24.02.2018
Tarvo saaniga Varnjast.
Liikusime mööda kiriku trassi 10km peale. Kaur eile sai selles kohast 10kg ahvenat. Täna aga nagu ikka võttu polnud. Otsisin selles piirkonnas päris laialt, kuid ei midagi. Mõned üksikud ainult. Õhtul proovisime ka 8km pealt kus Viljandi omad nädal tagasi ka kala said.
Seal oli kala all olemas. Igas augus tuli mõni väike või siis mõni ka suurem. Tarvol läks paremini ning sai mõlemast kohast ikka rohkem suuremaid kätte. Tal vast kala seal 5kg juures võis kokku olla. Minul siis saagiks 2kg ahvenaid.
Tulid enamus ikka horisontaaliga. Osad ka JAK-iga ja kirvega ka paar tükki. Jääd ca 30cm.
Mitte just väga suur saak Eesti iseseisvuspäeval
03.03.2018
Pärnu laht
Tarvo saaniga peale pearannast.
Ahvenaid kokku 35tk - 3,5kg + 1 kiisk 70g (l=15,5cm L=18cm). Suurim ahven 180g.

Hommikul Pärnu rannas

Laht oli kalamehi täis

Nii see kalapüük käib Pärnu lahel

Pärnu lahe kalasaak 35tk - 3,5kg

11.03.2018
Peipsi järv
Isaga ATV-ga peale Varnjast.
Suundusime hommikul 7:30 paiku Varnja kiriku juurest mööda trassi peale K6rve1 punkti juurde.
Seal sain esimesest august kohe kaks 350+ ahvenat ja sinna me kuni lõunani püüdma jäime.
Hommiku poole tilkus kala paremini ning lõunaks vaibus suht vaikseks ära ning läksime piiri poole otsima. Isal kadus atv sõidu ajal taga korvis lahtiselt olnud kirveste karp ära. Sai mitu korda sama tee läbi sõidetud, kuid ei leidnud - oli siis nii hästi lume sisse lennanud et ei paistnud välja.
Igatahes piiri ääres kus ka rahvast natuke oli ei toimunud midagi peale paari väikese. Tulime sama rada pidi kalda poole natuke tagasi ning jäime ühe karakati masina juures püüdma (gps punkt 040). Seal sain ühe augu ka kenasti ühel hetkel tööle horisontaaliga kuni õhtupoole vaibus sealgi võtt nagu noaga lõigatult.
Hommikuse koha peal sain kala nii erinevat tooni horisontaalide kui ka JAK banaaniga. Pärast teise koha peal püüdsin alguses Rapala BG-ga ning siis panin selle Marii kingitud (W7 GZFR) otsa ja saingi augu käima. Hommikuse koha peal togis ka seda GZFR-i kõige paremini.
Samas suuremad hommikuse koha peal sain seal teiste toonidega. Väikeste tagasi lastud ahvenate suurusjärk võis olla tükiarvult maksimaalselt sama palju kui suuremaid kotti sai pandud.
16 ajal sõitsime ära kaldale. Minul siis 46 ahvenat 6,5kg. Suurim oli 460g, mis oligi vist viimane ahven sellel päeval.
Isal nii hästi ei läinud, aga sai ka ikka midagi. Tarvo oli ka saaniga peal ja tema pundil samuti ei midagi erilist.
11. märtsi kalasaak 46tk 6,5kg
18.03.2017
isaga ATV-ga peale Varnjast
Järvele suundusime 7:00 paiku. Nädala alguses oli kõva sula ning kogu lumi järvel läinud. Viimased päevad külmetanud ning olud ideaalsed - puhas sile jää koos väikese lumekirmega. Suundusime kohe K6rve 1 punkti juurde püüdma. Mul hakkas kohe esimeses augus horisontaaliga kala tulema. Kõige paremini tundus toimivat BG värv.
Kahjuks selliseid korralikke suuri ahvenaid ei visanud vaid sellised normaalsed 100g ümber kotikalad. Mõnest teisest august sai ka samamoodi kala kuni vaikselt hakkas vähemaks jääma ning otsustasime minna vaatama eelmisel pühapäeval leitud 040 punkti juurde.
Sõitsime samat trassi pidi gpsi-järgi kus eelmine nädal ning leidsime jää pealt ka eelmisel nädalal isa kadunud kirveste karbi ülesse (sisaldas 11 kirves+ 2JAK-i). Oli ikka vedamine. Kala alguses 040 punktis tilkus ning suurus oli ka parem kui hommikuses kohas. isa sai hetkeks ka augu käima kui järjest viskas ilusaid suuri ahvenaid (400g isal suurim).
Siis aga mingihetk ainult väikest hakkas tulema kuni lõpuks needki ära hakkasid kaduma. Liikusime km jagu kaugemale kus üks suurem punt püüdis. Seal oli kõvasti väikest ahvenat all - kogu aeg togis horisontaali. Mina sealt suurt ahvenat ei saanud. Üks 185g koha hoopis käis õhku hingamas. Päeva lõpus suundusime veel tagasi hommikuse koha piirkonda
ning seal jälle kotikala hakkas tilkuma. Sain oma päeva suurima 310g ka siit. Kahjuks vaibus võtt suht kiirelt ja suundusin sealt veel paarsada meetrit eemale ning sain paarist august veel mõned korralikud pannikad. Kell oli aga juba 17 ning selleks päevaks aitas.
Mul kokku 41 ahvenat 4,1kg. Isal 36 ahvenat kokku 3,7kg.
18. märtsi kalasaak 41tk 4,1kg
 24. märtsil sai ka käidud Peipsil, kuid saak oli nii niru, et võttis selleks aastaks püügiisu ära (8 väikest ahvenat kokku 0,55kg).

28. märtsil läksin Lämmijärvele Räpinasse koha püüdma kuna jutud ja pildid sealt saadud suurtest kohadest ajasid vere keema. Polnud kunagu varem spetsiaalselt talvel koha püüdnud, seega olin täielik roheline sellel püügil. Rannast tuli üle 3km peale minna sügava peale püüdma. Kohapüüdjate punt oli näha ning kohale jõudes nägin ka mitmeid kohakala väljavõtmisi, kuid tundusid olevat nõks alla mõõdu olevat. Mis seal ikka - auk sisse ja ise ka proovima. Käe sain igatahes kalaseks müne väikese kohapoja näol, kuid suurt koha ei trehvanud ning ei paistnud täna ka teistel midagi eriti kobedat tulevat. Väikseid ikka saadi. Aga algus tehtud ning kogemuse võrra rikkam.
Esimesel kohapüügil jäid mul saagiks ainult paar sellist väikest pojakest.
31. märtsil suundusin uuesti Räpinasse koha püüdma. Kuna oli laupäev, siis oli rahvast päris palju. Kalaga aga nagu kiuste täna jälle nirud lood ning saagiks ainult mõned üksikud väiksed tegelased.
Mõõt natuke suurem kui esimesel korral.
 Peale lõunat oli juba suht koblakas ees kuna täitsa kaevu tunne oli seal vehkida lantidega. Püdsin siis natuke sääsevastsete ja tõuguga nurgu ja särge, et oleks midagi kevadel kuivama panna.

Kalda ääres olid mõned lahvanduse kohad ka ning mõne koha peal oli veevool päris tuntav jää all.
Lämmijärvest välja püütud nurud ja särjed kuivamas
Lämmijärv pandi PPA poolt kinni teisel aprillil ning Peipsi järv seitsmendal aprillil.

Statistiline ülevaade selle talve Peipsil käikudest: