kolmapäev, 13. jaanuar 2021

2020. aasta kalapüügihooaja kokkuvõte

2020 aasta oli üks ebatavaline aasta kuna talve nagu põhimõtteliselt ei olnudki. Jääpüüki said teha ainult parajad ekstremistid. Seega talvise jääpüügi kohta polegi mõtet eraldi teemat teha nagu tavaks on saanud.

Siiski ise jõudsin sellel olematuks jäänud aastaajal kahal korral ka järve jääle:

4.12.2019
Keeri järv
Väikse järve poolt läksin peale. Tarvo tuli soome kelguga, mina olin jala.
Jääd oli 5cm juures. Kaks päeva on siin juba püüdmas käidud. Hommikul läks aga suureks sulaks. See väike lumi mis oli maha tulnud, sulas hetkega ning lõi järvele vee peale, mis pani lõuna ajal jää jalge all rohkem ragisema, niiet raskematel meestel läks juba olemine kahtlaseks.
Püüdsime enamuse ajast kaela peal suure järve poolses otsas. Seal eelmistel päevadel juba püütud korralikult (auke täis jää). Kala saime seal ka ise - minul koju 12 ahvenat 1,2kg (suurim 205g ja väikseim 65g). 5 väiksemat lasin lisaks tagasi. Kalad sain ma kõik väikese stingeriga. Tarvo sai 6 ahvenat koju viia. Üks haug käis ka mul otsas ja viis horisontaali minema. Kella 13 paiku liikusin ära väiksele järvele kuhu Tarvo juba ennem liikunud oli. Sain sealt järve keskelt stingeriga 340g roosärje. Sellega sai otsad järvel kokku tõmmatud. 8. detsembriks oli suure sula ja vihma tõttu järv jälle jäävab ning mehed käisid juba paatidega haugi taga ajamas.

Roosärg 340g

Kalamees oma saagiga

Läheb praadimiseks!

8.02.2020
Keeri järv
Selle talve teine võimalus jääpüüki teha tuli alles veebruaris, kui üle tüki aja saabusid paariks päevaks miinuskraadid.

Hommikul oli jääl värske lumekirme peal

Sellelgi päeval olid jääolud suht üllatavad kuna nii väiksel järvel kui ka suurel järvel olid lahtise vee "aknad" sees. Jää ise nende ümber ~5cm paks.

Päeva peale lumi sulas ära. Siin näha ka lahtise veega koht.

Väikse järve poolt sai peale mindud ning püütud sai läbi kaela algus suure järve pool, kuid saagiks ainult mõned ahvenad. Lõpus sai veel koos Tarvoga väikse järve tagumine sopp ka läbi proovitud, kuid täitsa 0.
Koju sai ainult üks ahven viidud.

Suur saak! 💪

Kesine saak ja jääolud enam järgmisel päeval järvele ei kutsunud ning sellega ka selle olematu talve jääpüügihooaeg lõppes ning võib joone alla tõmmata ja edasi liikuda vabast veest püügijutu peale.

-----------------------------------------------------------------------

Märtsis tuli eriolukord ning tuli leida vahelduse mõttes nelja seina vahelt välja saamiseks värskes õhus mingi tegevus. Hakkasin käima lastega Emajõe ääres õngitsemas.

22.03.2020
Käisin lastega tunnikese Emajõe ääres Atlantise juures. Proovisin käsiõngega, söödaks saiakuul, kuid ei midagi. Veetemperatuur 2,7 kraadi.  Õhk 2 kraadi.

27.03.2020
Käisin lastega tunnikese Emajõe ääres Sadamateatri taga. Proovisin käsiõngega, söödaks kärbsetõuk, kuid ikka ei midagi. Veetemperatuur 4,3 kraadi.  Õhk 13 kraadi.

05.04.2020
Käisin poisiga poolteist tundi Emajõe ääres Sadamateatri taga. Püüdsime käsiõngega, söödaks sõnnikuuss. Sellel korral saime kätte 4 särge ja ühe kiisa. Veetemperatuur 4,6 kraadi. Õhk 8 kraadi.

Aasta esimene särg!
06.04.2020
Käisin poisiga poolteist tundi Emajõe ääres Sadamateatri taga.
Püüdsime käsiõngega, söödaks sõnnikuuss. Sellel korral saagiks 3 särge ja üks väike säinas.
poisi käsiõngega saadud suurema särje praadisime kodus ära. Veetemperatuur 5,1 kraadi. Õhk 12 kraadi.

07.04.2020
Käisin lastega jälle tunnikese Emajõe ääres Sadamateatri taga. Püüdsime käsiõngega, söödaks sõnnikuuss. Sellel korral sai plika ühe kiisa ja mina sain teivi. Polnud kunagi varem sellist kala saanud.
Kaalus 105g. Veetemperatuur 6,0 kraadi. Õhk 20 kraadi.

Esimene teib - 105g
10.04.2020
Käisin üksi paar tundi Emajõe ääres Sadamateatri taga püüdmas. Täna tuli ainult viidikaid. Püüdsin sõnnikuussiga. Kärbsetõugu ja väiksema konksuga oleks tõenäoliselt paremini saanud.
Kokku sain 10 viidikat. Kokku 310g. Suurim 43g l=14,5cm L=18cm.
Ilm oli väga külma tuulega - sõrmed külmetasid korralikult. Veetemperatuur 7,2 kraadi.  Õhk 9 kraadi.
Kolme tunniga Emajõest minu kõhtu!
22.04.2020
Käisin lastega poolteist tundi Emajõe ääres Sadamateatri taga püüdmas. Viidikas võttis päris isukalt.
Saime kokku 870g viidikaid. Kõrval kalamees andis ka oma saagi. Tal oli viidikaid natuke vähem.
Kokku oli 45 viidikat, mis sai ära suitsutatud. Kalad korralikult. Keskmiselt 30-40g tükk.
Elu esimene suitsuviidika tegemine

23.04.2020
Aprilli alguses tuli mõte, et tuleks see feedripüük endale selgeks teha. Sai soetatud hulga varustust ning uuritud infot, et kuda see ikka käib. Seega esimest korda jõudsin Emajõe äärde Vorbusele. Püügile jõudsin natuke enne 6 hommikul. Ilm oli päikeseline. Hommikul oli maa valge. Lõunaks oli 11 kraadi sooja. Veetemperatuur 8,5 kraadi.

Hea vaheldus toas passimisele
Minu esimene püük feederõngega võis alata. Rahvast kohal omajagu ning vaba püügikoha leidsin paarsada meetrit jõe äärde viivast teest ülessevoolu. Püügi lõpetasin kell 12. Saagiks 2 latikat (suurem 700g), 3 nurgu (suurim 230g), 12 särge ja üks viidikas. Lisaks otse viskasin tagasi kümmekond väiksemat nurgu ja mõne särje ning ühe väikese säina ja kiisa. Püütud kalade kogukaal 3+kg.
Kalda juures läks otsast ära üks suurem säinas (tõmbas 0,12 lipsu katki) ja üks suurem latikas (~kilo+), mis tõmbas 0,16 lipsu katki - korralikku pika varrega kahva polnud kaasas.

Esimese feedripüügi saak
Püüdsin 80-100g raskuste söödatopsidega. Söödaks oli Traperi üks pakk musta latikasööta ja üks pakk punast särjesööta. Lisaks Traperi bioaktivaatorit (punane uss). Sööda sisse lisasin ka tõuke ning tõuguga püüdsin.

24.04.2020
Käisin teist hommikut järjest Emajõe ääres Vorbusel. Jõe ääres alustasin püüki kell 6 hommikul. Püügikohaks valisin selle sama kus eilegi püüdsin. Hommik oli paar kraadi sooja ja lõunaks 9 kraadi. Veetemperatuur 9,2 kraadi.
Saak oli täna parem kui eile. Esimene kala tuli 6.30 paiku ja peale 10-t oli suht vaikus ning midagi erilist enam ei saanud . Hommikupoole oli aga parasjagu toimetamist. Püügi lõpetasin 11.30.
Kokku sain saagiks 6,9kg kala. Nendest 5 suuremat latikat (780g, 810g, 840g, 870g, 910g), üks säinas (490g). Lisaks latikatele veel 9 nurgu, 2 teivi (suurim 85g), 1 viidikas, 8 särge (suurim 240g).
Söödana kasutasin samat sööta, mis eilegi - Traperi üks pakk musta latikasööta ja üks pakk punast särjesööta. Lisaks Traperi bioaktivaatorit (punane uss).
Sööda sisse lisasin ka tõuke ning tõuguga püüdsin.
Ülevaade saagist.

Sokk ujus ka püügi ajal üle jõe.

25.04.2020
Käisin Imrega hommikul uuesti Emajõel. Seekord läksime paadiga peale, et saaks vaadata kas kala ka kuskil näitab ja saab äkki parema püügikoha peale.
Paadi lasksime sisse Piibe maantee poolt (angaari juurest alla tee jõe juurde). Ilm oli täna külm ja kõle kuid päikeseline - külma puhangulise põhjatuulega. Lõunaks oli ainult 4 kraadi sooja. Veetemperatuur 9,3 kraadi.
Alguses sõitsime natuke ringi ja uurisime maad. Püüdma asusime suht samas kohas Vorbusel kus ma eelmistel päevadelgi olin. Püügile saime 6:30. Võtuga oli täna kehvasti. Väga harvad võtud. Ühtegi latikat ka ei näinud.
Peale lõunat vahetasime kohta ja proovisime veel mu eilse koja pealt, kuid seis jäi samaks. Kokku mul 4 nurgu, 6 särge ja 2 teivi. Kokku 1,365kg. Imrel 8 särge ja üks säinas.

25.04.2020 kesine saak

29.04.2020.
Tegin Vorbusel õhtuse püügi. Püügikoha sain kohe tee otsa kuivkäimla ette. Püüdma asusin 17.00 ja lõpetasin 21:00. Eelmisest korrast oli alles jäänud vana valmis segatud sööt koos tõukudega (seisis külmkapis). Mõtlesin selle ära kasutada.
Kell 18:10 sain kätte oma esimese korralikus mõõdus latika feedripüügi käigus - 1,315kg. Kahjuks peale selle rohkem ei tulnud. Lisaks sain 7 väiksemat särge ja 2 nurgu. Püüdjaid oli vähe kuna ilm oli külm ja kehv. Ilm vaheldus - kord paistis päike, siis sadas vihma või lumekruupe.
Peale minu ära minekut ei jäänud enam keegi püüdma. Sooja väljas 4 kraadi ning veetemperatuur nüüd jahedate ilmade tõttu langenud ning näitab 8,0 kraadi.

Sellel korral üks arvestatav latikas - 1315g

1.05.2020
Läksin hommikul Vorbusele kell 5.15 olin Vorbuse parklas ning ees oli juba ca 30 autot. Marek tuli ka püüdma. Saime püügikohaks parklast ca 100m allavoolu. Mul mitte ühtegi võttu - Marekil paar togimist oli ja ühe särje sai kätte.
4 tundi seal nullitanud, siis proovisime ka korra ülesvoolu kõvera kuuse juures, kuid seal sama seis. Ilm oli hommikul külm ning päeva peale tegi Päike soojemaks. Puhus mõõdukas kagutuul. Vesi 7,2 kraadi.

Paras "laulupidu" Vorbusel

11st läksin proovima Elva jõele Viljandi mnt silla juurde tunniks ajaks proovima. Seal tuli väikest nurgu ja särge ca 10tk.

3.05.2020
Käisin isaga Emajõel feederdamas. Paadiga läksime peale Ulilast mööda Elva jõge.

Värskelt valminud Ulila sadam koos slipiga.
Püügikohaks valisime Elva jõe suudmest vastuvoolu 3,6km kaugusel Seieri vanajõe juures. 10 minti sai püütud kui mul juba 1,795 kg (l=42,5 L=53cm) latikas käes. Mõe aja pärast isal ka 2tk (1kg ja 975g).
Mina sain veel 2 latikat (980g ja 945g). Sain veel hulganisti väikest nurgu ja ühe särje. Püüdsin 90g söödatopsiga. Vool tugev ning selle lükkas ka suht kindlalt kalda poole. Isa püüdis ööussiga ning mina tõuguga.
Kell 10 oleks võinud püügi ära lõpetada kuna edasi oli suht vaikus ning vaid nurgu tuli peale seda.
Ilmaoludest: Öösel lõppes vihmasadu ning enamus päev oli sombune. Korraks näitas ka päikest. Sooja oli 8-9 kraadi. Vesi 9,5 kraadi.

03.05.2020 suurim latikas 1,795 kg L=53cm

5.05.2020
Käisin üksi Emajõel feederdamas.
Paadi lasin vette Ulilas. Alustasin Elva jõest ülesvoolu enne kahe poi kurvi. Seal nurg ainult. Liikusin siis eelmise korra püügipaika. Seal sama teema. Tulin veel tagasi kahe poi juurde. Olukord sama. Lõpuks läksin Elva jõest allavoolu II Kaevandi vanajõe otsa.
Seal siis lõpuks sain 9-10 vahel kaks latikat - 755g ja 1020g. Üks suurem särg ka tuli - 250g. Kalad tulid tõugu peale. Teine õng ööussiga sai ka mõned võtted, kuid midagi tõsist ei olnud. Enamus aega nurg näkkis igas püügipaigas.
Ilm oli selge. Sooja oli hommikul 4 kraadi. Kella 10ks oli tõusnud 11ni. Vesi 10,5 kraadi.

05.05.2020 suuremad kalad

9.05.2020
Käisin üksi Emajõel feederdamas.
Paadi lasin vette Ulilas. Alustasin Elva jõest ülesvoolu enne kahe poi kurvi. Seal nurg-särg ainult. Hiljem läksin Elva jõest allavoolu II Kaevandi vanajõe otsa seal sama teema.
Enne lõunat läksin Seieri vanajõe otsa püüdma. Ikka sama teema- särg-nurg. Lõpuks siis 12.45 paiku tuli ööussi õngele üks latikas ka - 1140g. Sai teistega püüdjatega ka suheldud ja neil ka kehv.
Ilm oli hommikul selge, siis läks pilve ja lõunast tuli jälle päike välja ja läks soojaks. Sooja oli hommikul 5 kraadi. Kella 13ks oli tõusnud 14ni. Vesi 11,9 kraadi.
Elva jões veetemperatuur 13+ kraadi. Vanajõgedes latika kude käis täna täies hoos - kostus kõvat lobistamist.

Varahommik Emajõel

15.05.2020
Käisin üksi Emajõel. Paadi lasin vette Ulilas.
Kella viiest hommikul sain püüdma. Alustasin Elva jõest ülesvoolu Seieri vanajõe juures. Seal tuli ainult nurgu nagu ka mujal kus ma proovisin. Enne lõunat jõudsin juba paadiga liikuda peaaegu Vorbusele ning seal ka tuli ainult särge.
Lõpuks jäin püüdma Käreverest natuke Tartu poole kus siis teised püüdjad olid ja latikat said. Mina aga ei saanud sellel päeval ühtegi latikat. Õhtul vedasin veel Elva jõel lanti ning sain oma selle hooaja esimese hauginolgi ka kätte.
Paadi tõmbasin jõest välja poole kaheksa ajal õhtul. Ilm oli vahelduv - sadas ka vahepeal vihma. Hommikul läksin oli autol klaasid jääs. Kell 13 oli sooja väljas 5 kraadi. Veetemperatuur jaheda nädala tõttu langenud 10 kraadini.

Vihma korral sai paadis katuse peale tõmmata, kui seda kala vaid oleks ka tulnud...

19.05.2020
Käisin Emajõel koos Imrega. Püüdsime Kärevere piirkonnas kalda pealt. Hommikul 4.15 saime jõe äärde. Püügikauguse valisime kohe esimese randi taga, seega väga kaugele ei viskanud.
Algus oli suht rahulik ning ei suutnud mitmeid võtteid realiseerida - ei jäänud otsa. Võtud käisid pigem väikeste hoogudega. Kõige paremad võtuperioodid olid 9-10 vahel ning peale lõunat 15st 16ni. Enamus aega püüdsime sõnnikuussiga koos mõne tõuguga.
Peale lõunat enam väga ei võtnud ja siis proovisin ainult tõuku ühel õngel ning seda hakkas võtma paremini ning nii panime kõik õnged tõukudega ja nii läkski aktiivne võtt uuesti käima. Sellest ka hea kogemus, et tuleb katsetada erinevate söötadega.
Kui ussi ei võta, siis see ei tähenda, et kala poleks püügikohas olemas. Päev minu jaoks päris edukas - kokku sain sumpa 19 latikat kogukaaluga 14kg. Kahjuks oli täna palju väikeseid. 8 suurema latika kaalud: 1285g, 1140g, 1030g, 1000g, 970g, 970g, 885g, 875g. Koju võtsin neist 6 suuremat. Teised läksid kõik tagasi.

Sumbas 19 latikat, millest 6 suuremat sai ära võetud
Imre sai 13 latikat sumpa. Lisaks oli sellel päeval veel palju tugevaid võtteid, mis külge ei jäänud. Väikest muud kala tuli vähe - hommikul vara mõned kiisad ja nurud ning üks säinas. Püütud latikatest enamus olid ära kudenud. Ühel latikal kodus oli mari sees.
Ilm oli vahelduv - oli sooja päikest ning ka mitu vihmahoogu. Hommikul oli luha peal maa valge. Veetemperatuur ikka ainult 10,2 kraadi.

22.05.2020
Käisin Emajõel üksi Laeva jõe juures. Tegin õhtuse püügi peale tööd. Püüdma sain kell 19:00 ja lõpetasin südaööl.
Kätte sain 4 latikat (suurim 1055g, teised väiksemad). Lisaks paar äraminekut ja võttu. Püüdsin nii tõuguga kui ka sõnnikuussiga. Kalad lasin pärast tagasi. Vesi 10,8 kraadi.

22.05.2020 püütud latikad

23-24.05.2020
Käisin Emajõel feedripüüki tegemas. Veetemperatuur 11,8 kraadi. Paadi lasksin vette Käreveres. Püügikoht oli Amme jõest Tartu poole (Marguse). Jõe äär terves ulatuses kalamehi täis - täielik hullumaja.

Põhimõtteliselt oli enamus jõe kallast sellise pildiga. Autodega oli mitmes kohast pea jõkke välja sõidetud.
Kohal olid nüüd ka "kuuevarbalised".

Õhtul poole seitsmest sain püügile. Plaan oli jääda ööseks ja püüda järgmise päeva lõunani. Püügikoha valisin selle järgi, et lood näitas siin korralikult kala all ja oli eelinfo, et siin kandis kala peaks olema.
Esimene kala tuli 19.15 ja siit edasi läks lõbusaks kuni kella 3ni öösel. Edasi olid võtud harvemad, aga ikka tilkus iga tund minimaalselt 1-2 kala.
Õhtul püüdsin sõnnikuussi ja tõugu komboga. Võtt oli nii äge, et sõnnikuussid said otsa ja edasi tuli püüda ööussiga, mida öösel võttiski hästi. Suuremad latikad tulid õhtul ja öösel. Hommikul ühtegi keskmisest suuremat enam ei tulnud.
Püügi lõpetasin kell 10 hommikul. Sumpa välja ei jõudnud nende kaladega tõmmata - kokku 50 latikat ja 53kg. 25 väiksemat, mis tagasi lasksin kaalusid 21,2kg (keskmine 850g). Ülejäänud 25tk olid juba üle kilo.
Suurem osa neist seal kilo lähedal ning 10tk suuremad kui 1,3kg. Suuremateks kaladeks 1,985kg; 1,82kg, 1,73kg; 1,64kg, 1,51kg.

Valik suuremaid, mis sai koju võetud.

29-30.05.2020
Käisin Emajõel feedripüüki tegemas. Võtsin poisi ka kaasa - temal esimene latikapüük ja esimene öö ka veekogu ääres. Paadi lasksin sisse Rebase tn-l kella 14.30 paiku. Vaikselt suundusime läbi linna ülesvoolu. Püügipaigaks valisime eelmisel korral hästi kala andnud koha (Marguse).
Kaldal olid siin juba mitmed püüdjad ees ja latikat ka tuli. Sättisime oma asjad paika ja asusime püüdma. Kala tundus eelistavad sõnnikuussi-tõugu kombot ööussile. Kala suurus oli seekord kesisem. Palju tuli väikest. Pimedas oli võtt ka kesisem kui eelmine kord.
Hommikul aga läks kohati võtt väga tihedaks ning vahet polnud mis konksule söödaks sai pandud. Miinuseks see, et vaid mõni üksik latikas oli suurem kui kilo. Poiss magas pimeda aja paadis. Kella 4 paiku ärkas ja tuli mingiks hetkeks ka kaldale püüki jälgima ning läks siis tagasi paati sooja magamiskoti alla.
Püüdsime kella 10ni. Sättisime asjad kokku ja suundusime tagasi Tartu. Sumpa sai kalu kokku 64tk, kogukaal oli 52,8kg. Lisaks sai palju väiksemaid otse tagasi lastud. Sellel korral tuli otsa ka lisaks latikatele nurgu, särge ja kiiskasid.
Suuremad latikad olid: 1510g, 1260g, 1195g, 1125g, 1105g, 1090g, 1055g. Koju viisin 4tk, ülejäänud läksid tagasi Emajõkke edasi toimetama.

Koju viimiseks valisin välja 4 suuremat, ülejäänud saadud kala lasksin tagasi.

Valmimas ahjutäis suitsulatikat
Veetemperatuur oli sellel püügikorral 15,8 kraadi. Õhk öösel min 6 kraadi juures ja päeval kuni 17 kraadi. Ilm päikeseline ja pilvitu.

05-06.06.2020
Käisin Emajõel feedripüüki tegemas. Püügikohaks oli Kavastu. Püügile jõudsin kella poole seitsme paiku õhtul. Imre oli juba peale lõunat seal kohal. Kala tuli, aga enamus väike. Õhtul õnnestus kätte saada ka üks 1335g latikas. Hommikupoole tuli ööussi tonka peale veel üks 1015g latikas. Imrel ka mõned kilo pluss latikad tulid.
Püüdsime öösel kuni hommikul poole 6ni, siis jõudis korralik vihm kohale ja lasime enne seda jalga.

07.06.2020
Käisin isa ja Kaidoga Lämmijärvel. Hommikul 6 ajal saime järvele. Püüdsime terve aeg oma põhipunktis. Enne ära minekut sai ka natuke piirkonnas rida järgi veetud ning tulid mõningad ahvenad ka mujalt. Lood näitas kala mitmes kohas.
Kala võtt oli suht kapriisne. Kala tilkus päev otsa väikeste lühikeste aktiivsemate perioodidega. Pardaõngedel eelistas üldjuhul konksu otsas maimu ussile. Reaga tilkus ka hooti ahvenaid -  tuli paar tükki järjest ja siis jälle pikem paus.
Nii maimu kui ka rea peale viskas otsa ka päris palju väikest koha, mis sai tagasi lastud. Suurim koha oli mul reaga saadud ca 36cm pikk. Ahven oli enamuses soliidses mõõdus. Kokku saime isaga 48tk, mis kaalusid kokku 8,2kg. Suuremad olid 400g juures.
Vesi oli hommikul alla 16 kraadi, kuid päeva lõpuks juba lähenes 17 kraadile. Tuul oli pea olematu ning muutliku suunaga ning keerutas paati omajagu. Hoovust sellel korral ei olnud. Õhutemperatuur oli 20 kraadi ümber.

Ahvena kaliiber oli soliidne
Vaikne Lämmijärv ja ahvenad

13.06.2020
Laupäeva varahommik Elva jõel. Võtteid oli suht vähe selle 2,5 h-i jooksul kui püüdsin. Alguses püüdsin Mepps BLack Fury nr 2-ga.
Haug oli vist suurim, mis sealtkandist siiamaani otsas on käinud - kahju, et ära mõõta ei saanud. Oma lollusest lasin ta minema.

Korralik haug Elva jõest
Siin ka video haugiga äpradusest:

Turb ka väga sageli pöörleva peale ei tule, kuid seekord ühe sain. Säinast seekord ei kohanud.

Ahvenaid tuli 2 tk, mis koju viisin ja kohe hommikusöögiks ära praadisin.

16.06.2020
Algas kohapüügi hooaeg. Nagu arvata oligi, siis Koosa jõest allpool juba täielik laulupidu.
Saime püüdma hommikul kell 4.30. Sellel aastal jões mõõdus koha tundus jaguvat.
Kokku sain mina kätte 6 koha, isa sai ühe ja Kaido 2.

Galerii minu püütud kohadest

Isa sai esimesena koha (1060g) paati kella 6.15 paiku. Peale selle sain ka mina käe valgeks (1270g) ning samuti ka Kaido (1225g). Peale seda tuli minu soolo kui sain 4tk järjest (1720g, 970g, 1400g, 1040g). Kaido sai oma teise koha (~1,2kg) ning kella 10 ajal sain ma oma viimase (1250g). Peale seda nelja tunni jooksul meil enam kala paati ei õnnestunud saada. Huvitav oli see, et mul oli kokku 6 otsa jäämist ning kõik sain ka paati. Teistel oli äraminekuid ka.

Esimese püügipäeva videokokkuvõte:

17.06.2020
Järgmisel päeval olin jõel tagasi koos Imrega kell 5.30. Esimese koha (890g) sain kätte 7.30 paiku. Peale seda järgmine tuli tunnike hijem (970g). Tuli järgmine püügikoha muudatus ning mul päeva suurim 1645g koha käes. Edasi oli paar tundi vaikust kui liikusime juba tagasi ülesvoolu kui ühe koha peal oli paras laulupidu ning saadi järjest kohasid. Proovisimegi meiegi seal läheduses ning hakkasime ka saama. sain sealt veel kolm koha kätte (1400g, 1640g, 1160g). Püügi lõpetasime 14.30. Jällegi oli nii, et kõik mis mul otsa jäi mul ka paati jõudsid. Imrel pudenesid pooled kalad otsast enne paati.

Sellel päeval minu püütud kohad koos lantidega:

18.06.2020
Kolmas päev koha püüdmas. Seekord Kaido ja ta poisiga. Kell 7:00 saime püüdma.
Paate oli juba vähem ning sai paremini püügipaikasid valida. Mina sain esimese koha kätte 8:20.

1295g 52cm

Järgmine kell 8:27 tuli jälle minul ülejärgmise viskega.

1430g 54cm

Ja ei andnud kolmaski kaua oodata peale landi vahetust kell 8:51 kui paadis ta oligi.

Paadis läks juba pingeliseks olukord. Mul kolm kala teistel mitte midagi. Õnneks sai natuke auru välja lastud sellega, et Kaido sai ka lõpuks käe valgeks ilusa kohaga kell 9.16.

1445g

Kala toonud paik enam ei toiminud ning proovisime veel teistest kohtadest ning mul õnnestus kell 11:21 ajal oma selle päeva neljas koha kätte saada, mis osutus päeva suurimaks.

1640g 54cm

Püüdsime edasi kuni 14.30ni, kuid rohkem kalu kätte ei saanud ning lõpetasime püügi.

20.06.2020
Peale ühte puhkepäeva minu neljas kohapüügipäev. Tulin seekord koos abikaasaga. Ilm oli seekord veidi teistsugusem ning sadas ka vihma. Alustasime püüki kell 7 hommikul oma põhikohas (koha-2). Seal tükk aega sai püütud kui lõpuks naisel kala otsas kell 9:32 ning tema elu esimene mõõdus koha tabatud - 1250g 52cm.

1250g 52cm

Peale seda paar tundi vaikus ning minul kell 11:25 esimene koha otsas ahja suudme lähedal - 1100g 50cm.

1100g 50cm

Proovisime veel enne ära minekut Kavastu juures ühe augu peal teha viimased visked ning naisel kell 12:25 teine koha otsas - 1130g 50cm.

1130g 50cm
Lõpptulemus oli selline, et abikaasa oli esimene kes see aasta mulle ühes paadis olles ära tegi kohapüügis.

22.06.2020
Minu viies kohapüügi päev. Seekord koos isaga. Püüdma hakkasime 6:00 ning lõpetasime 13:30.
Kõik kalad saime seekord koha-2 piirkonnast. Kala saime seekord mõlemad võrdselt 3 tk.

isa 1010g 48cm - roosa-hõbe litter. kell 8:45

Mina 965g 47,5cm - neoon kollakas litritega oranzi sabaga. kell 8:55

isa 1315g 52cm - roosa- hõbe litter. kell 9:39

Mina 1540g 55cm - sinine hõbedaga kp baits skeleton. kell 10:25

isa 1475g 53cm - rohekas hõbedane litriga. kell 11:10

Mina 1165g 50cm - sinine hõbedaga kp baits skeleton. kell 11:15

Püügipäeva videokokkuvõte:

24.06.2020
Vahelduseks sai käidud Peipsil. Midagi head rääkida ei ole.Nulli ei jäänud, aga ega midagi hõisata ka polnud.

Vesi ka soe ning idatuuled olid sinivetikad kõik meie kaldasse uhanud.

04.07.2020
Vahepeal sai ilusaid ilmasid nauditud ja kalal ei käinud. Peale puhkuseperioodi sai mindud uuesti Emajõele veel koha proovima, kuid seekord jäime nulli. Minul üks äraminek ja kolm väiksemat haugi.  Isal mitte midagi.

12.07.2020
Peipsilt midagi head infot polnud tulnud, siis läksime proovisime veel Lämmijärvelt ning saagita ei jäänud. Käisime ikka oma põhikohas ning kätte saime seekord 62 ahvenat kokku 10,1kg. Nendest 41 väiksemat 4,7kg (läksid fileeks) ja 21 suuremat 5,4kg (suitsuahju).

Lämmijärve ahvenasaak

Videokokkuvõte Lämmijärve ahvenapüügist:

18.07.2020
Täna sai Peipsile liiga väike külmakast kaasa võetud! Hommikul 7 paiku saime Varnjast järvele ja 10.45 oli kast juba täis. Sai siis paar tundi proovitud teisi kohti ka. Kala oli ka mujal olemas ning kastile sai kuhi peale püütud nii et kaas sai napilt peale surutud. Kell 13 juba liikusime kaldale. Enamus kala täna suht lambi kohast suurest paatide pundist eemal (kes "Mõrvarite" peal kõik olid). Oma püügikohas täitsa sile põhi oli. Kala tuli kõik hommikul pardaõngega söödaks nii uss kui ka maim. Kohati andis vehkida kahe õngega. Kala oli enamus selline ideaalfileekas nagu me kutsume (keskmine kaal natuke alla 100g), aga viskas vahepeal sisse ka ilusaid pätse, mis korralikku sõitu tegid. Lõuna ajal sai siis külastatud ka oma vana head punkti (kivi), kus ka kala oli olemas ning 5-10 minti võttis hästi ka lutirida niiet tuli mitmeid täisridasid. Siis aga võtt rauges nagu polekski seal kala kunagi olnud ja saigi rahuliku südamega kodupoole teele asuda. Kokku saime kahepeale 17.2kg ahvenaid. 17 suuremat olid 5.5kg. Kolm tükki olid 500+g pätsid.

Korralik saak Peipsist - 17,2kg
19.07.2020
Käisin lastega ilusa ilmaga Võrtsjärvel paadiga paar tundi sõitmas. Peale läksime Ulgelt. Proovisime ka paari vare peal lanti vedada ning ahvenad olid täitsa olemas, sest selliseid 100-200g ahvenaid ikka tilkus. Kuna ilm palav ja lastel vaikselt hakkas püügiisu ka otsa saama, siis tegime veel ühe viimase tiiru üle vare kui ühe õnge ots hakkas jälle siputama. Võtsin ridva hoidjast välja ja sain aru, et natuke suurem tegelane keegi seal otsas kui eelmised (eeldasin, et mingi väiksem haug) ning andsin tüdrukule ridva kätte, et keri nüüd kala välja. Vaikselt ta seal kangutas kuni paadi juurde lähenedes hakkas vastupanu oluliselt suurenema. Mingi hetk, siis näitas kala ka ennast ja mul karp korralikult lahti, et selline ahvenakoll hoopis otsas. Rabasin kiirelt kahva ja proovisin tütart õpetada kuidas rahulikult kala paadini saada. Kala näitas paadi juures korralikku vastupanu ning tahtis vägisi õnge tüdruku käest vette kakkuda. Vahepeal oli juba pool ritva paindes paadi alla kui ahven järjekordse sööstu tegi ja tütar kisas " Ei jõua enam hoida!" Mina: "Jõuad küll! Hoia kõvasti ja keri vaikselt". Lõpuks tuli kala pinda ja ma sain kahva alla panna ja korras! Oh seda rõõmu siis paadis. Mina olin täiesti sillas ja lastel ka emotsioon laes.

Ahven L=40cm W=785g
Lant: Salmo Hornet H4F Värv: GSM

Video peale kala tabamist:

Ei ole mina veel ise Võrtsjärvest nii suurt ahvenat tabanud ja nüüd plika kerib sellise kolli välja. Igatahes see päev andis usku, et tasub siin järvel ka ikka vahetevahel seda triibulist kala jahtimas käia.

Juuli lõpus sai oldud Haapsalus ning kiusatud vahepeal Väikse Viigi ahvenaid ja haugesid.

Selline mõõdu piiril olev kupuvaht

2.08.2020
Emajõgi ja koha ei andnud ikka rahu ja sai teda jälle kiusamas käidud. Käisin abikaasa ja poisiga. Hommikul 7 saime jõele ja lõpetasime lõuna ajal. Kahjuks mõõdus koha jäi tabamata. Mina sain selle aasta esimese alamõõdulise kätte. Lisaks oli üks suurema mõõdus koha äraminek.

08.08.2020
Peipsi järv - Varnja.
Esimest korda oli ka poiss kaasas suurel järvel .
Hommikul 6 ajal peale. Kohe läksime kivi juurde.
Isal esimene vise ja kohe kolmene rida. Mida aeg edasi seda nadimaks läks. Ussiga ka alguses võttis ja siis juba kehvemalt.
Otsisime ka mujalt kuid lõuna ajal tulime veel hommikuse koha juurde tagasi ning sealt veel, siis tilgutasime juurde mõned.

Mul suurim ahven Spinmad Originals pöörleva peale - 510g.
Kokku kamba peale 7kg

16.08.2020
Käisin abikaasaga peale lõunat Võrtsjärvel ning tegime~1,5h püüki.
Alustuseks mul kiirelt kaks haugi - üks nõks alla kilo ja teine väiksem. Läksid tagasi mõlemad.
Kätte saime järgmisena 5 ahvenat kokku kaaluga 1,1kg. Abikaasa sai neist ühe ja see oli suurim -360g.
Kalad tulid vobleriga ning meeldis neile täna ainult pakutavatest Rapala JSR-4 FT.

20.08.2020
Peipsi järv Varnja.
Käisin isaga. Peale sõitsime 14.30 paiku. Püüdsime terve aeg seal gps 050 (kivi) juures.
Alguses tilgutas ahvenat reaga ning kuskil peale 18 hakkas aktiivsemaks minema ning siis tuli juba päris lõbusalt. Kala surus oli kesine - selline paras fileekas. Kokku 210 ahvenat 18kg. See siis isaga kahepeale. Saime sellest 6kg fileed.

210 ahvenat 18kg

12.09.2020
Emajõgi ja Peipsi järv
Kuna ilm oli tuuline, siis läksime paadiga peale Varnja asemel Suursoo keskusest. 8.30 alustasime püügiga ning kell 9 oli mul esimene koha käes - 1,65kg L=55.

Minu 21. mõõdus kohakala sellel aastal Emajõest
Eriline oli see kala seetõttu, et landi külge jäi see küljepealt, mistõttu möllas otsas palju rohkem ja ei tahtnud kuidagi paati tulla. Tasapisi ma teda paadi poole venitasin ja kahva lõpuks alla saime.
Mingi 10st 12ni käisime ka Peipsil. Tuul (edelast) oli üsna arvestatav ning kaugele ei saanud minna, aga Pedaspää lahe kaudu liikusime Meerapalu poole ning sealt vanade punktide juurest midagi reaga ikka natuke ahvenaid saime (38tk ja 3,5kg).
Lõunast tulime tagasi jõele ja proovisime kuni Suursoo keksuseni mitmetest kohtades veel koha tabada, kuid ei olnud ühtegi tonksu.

15.09.2020
Peipsi järv Omedu.
Vahepeal oli info jõudnud, et sealkandis kala laialt ning läksin siis ise ka uurima. Püügile jõudsime 14 paiku ja lõpetasime 17.30 kandis. Isa oli eelmisel nädalal siin käinud juba ja püügiala oli eelnevalt teada. Paate ka oli selles piirkonnas ja kajakas raius igal pool kuhu vaatasid. Ahvenaparved siin ikka väga suured all.
Saime mõlemad kohe ühes kohas kala võtma ja panime ankru sisse ning nii me seal püüdsime kuni kastid täis said. Iga viskega oli tõenäoliselt täisrida ja sikuskaga püüdes ainult üles-alla. Suurt kala selles kohas ei olnud, aga kui sorteerida, siis oli täitsa OK.
Püütud kalades 2/3 sai kindlasti tagasi lastud ning ära võetud ahvenaid oli kokku kahepeale 278tk ja 30kg (keskmine kaal ahvenal 108g). Seega sai täpselt lubatud norm täis püütud.

278 ahvena jagu fileerimisvaeva kodus ootamas

19.09.2020
Sai osaletud Kalatuba kalapüügivõistlusel. Proovisime Emajõest koha tabada, kuid see meil ei õnnestunud. Kalli jõest saime küll väikest haugi ja ahvenat, kuid vajalikus mõõdus polnud ükski. Järgmisel päeval paarimees ei saanud tulla ja ise ka vist sain esimesel päeval külma ja jäin haigeks ning nii teisel päeval ei jõudnudki enam püüdma.

3.10.2020
Pede jõgi
Poisiga käisime. Püüdsime hommikust kuni lõunani. Paadi lasksime vette Rekult. Vedasime lanti ja proovin ka reaga, pöörlevaga ja väikse jigiga ahvenat. Paadiga käisime kuni Põltsamaa jõe hargnemiskohani väljas. Seal ühes kohas ahvenaparv oli all ja ajas pinnal väikest maimu taga, kui landi peale mitte ükski ei hakanud. Sai katsetatud erinevaid asju, kuid täitsa null - mõistus sai otsa. Tagasi tulles enne Emajõe suuet lõpuks üks haugipulk tuli otsa niiet käe saime kalaseks.

10.10.2020
Peipsi järv - Varnja.
Isaga kahekesi hommikul peale ja püüdsime õhtuni välja. Püük triivis traditsioonilise tinasikuska rakendusega ja ka reaga. Saagiks ahvenat 155tk 17,6kg (143tk väiksemaid 13kg ja 12 suuremat 4,6kg). Kaaspüügina jäid otsa ka mõned latikad. Suure tinasikuska otsa tuli mul 2,61kg latikas (L=59cm). Püüdsime Piirissaare ja Meerapalu piirkonnas.

------------------------------------------------------------

- 1 kord Pede jõel spinninguga

Kokku 45 korda.

Fakt:
Kokku sain see hooaeg Emajõest kätte 22 koha, millest mõõdus olid 21.

Rekordite tabel:
Isiklik rekordite tabel sai latikate ja kohade edetabelis päris palju täiendusi.
Tinasikuskaga rakenduse külge jäänud 2,61kg latikas Peipsist läks kõll esimesele kohale, aga tahaks sellise kätte saada feedriõngega. Esimese feedripüügi aasta suurim latikas oli 1,985kg, mis asetub latikate edetabelis 7. kohal.
Koha edetabeli TOP 5-de tuli juurde 4  kala, kuid kõige kõrgem koht jäi löömata.
Vt. Minu rekordkalad

Aasta plussid
Feedripüügi oma kalapüügioskuste arsenali lisandumine ja mõõdus kohad emajõest.

Aasta miinus
Jääpüügihooaja nurjumine olematu talve tõttu.